پارک علم و فناوری استان خراسان رضوی
عضویت در پارک
نمایشگاه هفته پژوهش امسال، یک رویداد نخبگانی و مردمی است/ 540 شرکت دانش‌‎بنیان در پارک علم و فناوری خراسان فعالیت می‌کنند

نمایشگاه هفته پژوهش امسال، یک رویداد نخبگانی و مردمی است/ 540 شرکت دانش‌‎بنیان در پارک علم و فناوری خراسان فعالیت می‌کنند

- 1402/09/08

مسعود میرزائی در نشست خبری نمایشگاه هفته پژوهش گفت: نمایشگاه هفته پژوهش امسال بیش از هزار مترمربع وسعت دارد و غرفه‌ها به‌گونه‌ای طراحی‌ شده‌اند که دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌‎ها و مراکز نخبگانی در کمال هم‌افزایی با یکدیگر باشند.

به گزارش پارک علم و فناوری خراسان، در آستانه فرارسیدن نهم آذرماه و هفته پژوهش، فناوری و نوآوری، نشست خبری مسعود میرزائی شهرابی رئیس پارک علم و فناوری خراسان با حضور جمعی از اصحاب رسانه استان، صبح امروز (چهارشنبه 8 آذرماه) در ساختمان سجاد پارک علم و فناوری خراسان برگزار شد.

حضور بیش از 100 شرکت در نمایشگاه امسال

رئیس پارک علم و فناوری خراسان در این نشست اظهار کرد: تمام تلاش ما این است رویدادهایی که پارک علم و فناوری خراسان با کمک و همفکری سایر مراکز نخبگانی استان انجام می‌دهد، افزون بر اینکه رویکرد نخبگانی دارد اما به محوریت مردم برگزار شود. پاویون امسال نمایشگاه هفته پژوهش امسال بیش از هزار مترمربع وسعت دارد و غرفه‌ها به‌گونه‌ای طراحی‌شده‌اند که دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌‎ها و مراکز نخبگانی در کمال هم‌افزایی با یکدیگر باشند.

وی افزود: ویژگی بارز نمایشگاه امسال هفته پژوهش این است که در قالب یک رویداد مردمی برگزار خواهد شد. صنایع دفاعی و حوزه دانش‌آموزی، رتبه‌های اول و دوم غرفه‌های موضوعی را به خود اختصاص داده‌اند. پارک علم و فناوری خراسان از نظر تبدیل علم به ثروت، رتبه نخست کشور را دارد و به‌موازات همه برنامه‌‎ ریزی‎‌های راهبردی، در حال طراحی پیوست فرهنگی برای شرکت‎‌‌های دانش‌‎بنیان پرفروش هستیم.

میرزائی شهرابی خاطرنشان کرد: در پاویون زیست‌بوم نوآوری شرق کشور که مساحت آن در حدود 300 مترمربع است، غرفه پارک علم و فناوری خراسان، دانشگاه و پارک دانشگاه فردوسی مشهد، دانشگاه علوم پزشکی و پارک سلامت، دانشگاه آزاد مشهد، جهاد دانشگاهی، پارک فناوری اطلاعات و ارتباطات، دانشگاه پیام نور و دانشگاه خیام در کنار یکدیگر قرار خواهد داشت و ایام نمایشگاه باعث هم‌افزایی و شبکه‌سازی بین این اعضا خواهد شد.

وی با اشاره به دومین پاویون ویژه نمایشگاه امسال با شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان خراسان رضوی ادامه داد: در این پاویون که در حدود 1000 مترمربع مساحت دارد و در ابتدای سالن عطار قرار گرفته، بیش از 100 شرکت فناور و دانش‌بنیان استان در کنار هم و در قالب غرفه و کانتر محصولات خود را ارائه می‌نمایند. این پاویون با همکاری مشترک پارک خراسان، مرکز تحقیقات جهاد کشاورزی، انجمن شرکت‌های دانش‌بنیان و دانشگاه‌های فردوسی، آزاد و علوم پزشکی ایجاد شده و شرکت‌های این مجموعه‌ها در کنار یکدیگر حضور خواهند داشت.

رئیس پارک علم و فناوری خراسان با بیان اینکه استقرار، تجاری‎سازی و نبود نیروی نخبگانی، سه چالش محوری شرکت‌های دانش‌بنیان است، تصریح کرد: نمایشگاه امسال از این نظر خیلی ویژه است. برش استانی رویداد تستا برای اولین بار برگزار خواهد شد و غرفه‌ها از نظر مفهومی، درهم تنیدگی ویژه‌ای دارند.

وی تأکید کرد: یکی از چالش‌های اساسی ما در خراسان رضوی، مسئله وسعت پارک علم و فناوری استان است. خراسان رضوی با 540 و اصفهان با 520 شرکت فعال دانش‎بنیان، رتبه‌ها اول و دوم کشور را در اختیار دارند و این درحالی است که وسعت پارک استان اصفهان 520 هکتار و وسعت پارک علم و فناوری خراسان از 37 هکتار فراتر نمی‌رود. به همین دلیل است که می‎گوییم باید فراتر از پارک علم و فناوری، شهرک علم و فناوری در مشهد داشته باشیم و این زیرساخت در این خطه وجود دارد.

رئیس پارک علم و فناوری خراسان رضوی تصریح کرد: سال گذشته با تأمین 47 میلیارد تومان اعتبار پارک، این امکان فراهم شده تا برخی زیرساخت‎های مراکز رشد مشهدالرضا(ع) و شهرستان‎ها احداث و راه‌اندازی شود. همین زیرساخت‎هاست که صادرات فناوری کشور در سال 1399 را از حدود 800 هزار دلار به 12 میلیون دلار در سال 1401 رسانده و با تقویت سرمایه‌‎گذاری شاهد ارتقای این شرایط خواهیم بود.

دانلود پیوست خبر مسعود میرزائی شهرابی مسعود میرزائی شهرابی حسینعلی اخلاقی امیری حسینعلی اخلاقی امیری میتراسادات ناظر میتراسادات ناظر سعیدی مقدم سعیدی مقدم
نشست زیست بوم فناوری و نوآوری استان خراسان رضوی و مراسم تکریم و معارفه معاون پشتیبانی فناوری پارک علم و فناوری خراسان رضوینشست صمیمی جناب آقای احسان عظیمی‌راد، نماینده منتخب مردم شریف مشهدمقدس و کلات، با بازیگران اکوسیستم فناوری و نوآوری در پارک علم و فناوری خراسان

آخرین اخبار

تنظیمات لیست به درستی انجام نشده است.